Freddy til minne

Freddy R. Kristiansen til minne.

Torsdag 10. mai kom meldingen om at Freddy var gått bort. Det var ikke helt uventet, han hadde vært syk en tid, men likevel så utrolig og trist. Freddy ble 65 år.

Ekeberg Rideklubb har mistet en av sine aller beste støttespillere.

Freddy var en drivende kraft i rideklubben. Han engasjerte seg i alle grener innen ryttersporten selv om sprangridning vel var hans hovedinteresse. Han hadde også stor omtanke for utviklingen av anlegget på Utsikten.

Freddy var, som de fleste rytterforeldre ikke selv en spesielt aktiv rytter, han var tilrettelegger som med sitt gode humør og omfattende kunnskaper var med i alle ledd i driften av rideklubben.

Han var også den som kunne alt om hengere, biler, hestebiler, og som ikke svarte nei når det ble nødvendig å be om hjelp med utbedringer som trengte innsikt og fagkunnskap.

Fellesskap og samarbeid var viktig for Freddy. Han var alltid med i dugnadsarbeidet og ved stevner var han stevneleder. Ved større stevner kunne det bli både dag og natt.

Han var på banen ved alle stevner. Hans omsorg for rytterne, små og store, som ikke fikk frem sitt beste, viste seg også i hans positive og oppmuntrende kommentarer til rytteren.

Freddy delte sin interesse for hestesport med familien. Wenche er sprangdommer og Stine er rytter. Sammen bygget de stall og treningsbane hjemme i Stensrudlia.

Familien er i våre tanker nå i denne tunge og vanskelige tiden.